Hem ljuva hem

ÄNGTLIGEN är jag på hemmaplan igen, hemma i min lägenhet. Det känns underbart samtidigt som det är
förbannat ensamt, ja menar jag har inte varit ensam på typ en månad? Sjukt länge.. Men jag vänjer mig nog
snart, Cat har ju inga planer på att komma hem än på ett tag. So I'm all alone.

Har haft svårt och andas ett bra tag, så efter många om och men så ringde jag vårdcentralen. Fick träffa en
läkare och nu har jag fått det bekräftat; Jag har astma. Så nu har jag hämtat ut en Bricanyl, och det känns som
en befrielse. Att slippa oroa sig för att få en astmaattack, att inte kunna andas.. Tycker det här är helt sjukt, när
jag var yngre hade jag inga allergier, ingen astma - Men nu dom senaste åren har jag fått pälsallergi, nickelallergi, ev en släng av pollenallergi och astma. Det är inte okej. Men jag tror mycket har med min vikt att göra, + att jag har det i släkten. Jag mår med andra ord dåligt både psykiskt och fysiskt. Dags att ta tag i viktnedgången igen & så håller jag på att sluta röka. Röker ungefär 1-5 cigg om dagen numera, för jag kan inte sluta rakt av och jag har inte råd med nikotin plåster. Men jag ska göra mitt bästa, för allt jag vill är att må bra och trivas med mig själv.

Ikväll är den första nyktra fredagen på väldigt länge - Ska sluta festa så mycket, speciellt om jag vill gå ner i vikt.
Öl är ju inte direkt nyttigt, men ibland så får man. *flin* Ska försöka städa lite och plocka undan här, ni kan ju tänka er hur det ser ut efter att byggarbetarna varit här inne. Dom är nästintill klara, nu är det bara lite skit på balkongen kvar. Men det fixar dom på måndag. Sen slipper man ha massa karlar springandes här. Hoppas på att det är nåt bra på tv:n senare ikväll, så man har något att roa sig med.

Imorgon får jag besök av Stefan, vi har inte träffats på evigheter så det ska bli trevligt. Kanske kan övertala honom att åka och bada med mig. För det vore ju ljuvligt i den här värmen. Vet inte riktigt hur man ska klara av sommaren när det är så här varmt nu i Maj. Och ja, jag gnäller alltid thats me.

Nähä, nu ska jag fixa och dona här hemma. Vi hörs när vi hörs. Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback