Minnen

Jag minns..

  • Första gången jag var hemma hos dig, tror att du hade fest för att du fyllt år? Och hur en av dina bröder kom ut i bar överkropp & jag blev helt till mig. Tror nästan att jag blev lite förtjust, men det får man vara när man är 13 år.
  • En av våra första fyllor, vi satt inne på mitt rum i ärla och drack nog inte mer än "en grogg" var och blev tokfulla. Vi var en bunt tjejer, som alltid på den tiden & någon lyckades ha sönder min säng den kvällen.
  • Alla dom gånger vi rymde hemifrån mitt i natten för att träffa killar, minns speciellt två gånger; Den första är när vi hoppade på tåget och åkte till Göteborg utan några som helst pengar. Du slängde dina strumpbyxor under badkaret & jag minns hur mycket vi skämdes när vi åkte hem och utskällningarna vi fick som heter duga. Andra gången är när vi åkte hem till Leo, och när vi skulle sova så hamnade jag i mitten & du blev så sur för att jag låg brevid honom så jag bytte plats med dig. <3
  • Den gången vi liftade till power meet, vi vandrade omkring där ett bra tag. Sen blev vi erbjudna att sova i en bil med massa raggare men du vägrade så vi fick sova ute tills första tåget gick hem på morgonen.
  • Kryssningen som jag, Lena & Mimmi fick följa med på med dig och din familj. Vi hävde i oss vin/öl till maten eftersom det var gratis och när båten la till på Åland så gick vi av med dina bröder och din kusin. Där du skämdes över din bror för att han gick runt och ollade skyltfönster. Haha! Senare så orsakade du stopp i både toan och handfatet som din mamma och moster fick ta reda på & när vi skulle kliva av så fick vi leta som galningar efter dig. Du hade hittat nån snubbe som du fortsatte dricka med ända tills avgång. Väl av båten så blev du så arg på mig när jag sa att du såg lite blek ut och kläckte ur dig "Men du då? Du är ju blek på hela kroppen! Det sa till och med mamma." Vilket hon såklart inte gjorde, men endå.
  • Den sommaren som vi åkte iväg med din familj och badade på ett jättefint ställe, minns tyvärr inte vad det heter.
  • Hur mycket kläder & annat som vi köpte på våran shoppingrunda i Västerås.
  • I somras, dom sista gångerna jag fick träffa dig. Vi [Du, jag & Mattias] satt ute på gräsmattan, drack cider, åt godis och stekte oss i solen & den andra gången satt vi nere på en parkbänk vid ån och rökte & pratade.

Jag har så mycket minnen från dom 9 åren som jag hade turen att få känna dig, men nu när jag vill skriva ner lite.. Så kommer jag inte ens på hälften. Men det kommer mer. Det är tungt, sitter och tänker på att jag aldrig mer får träffa dig. Oförståligt.

Det var alltid du & jag, alltid vi som hittade på massa dumheter. Jag skulle aldrig göra om det idag men jag ångrar det inte direkt heller. För emellan åt hade vi fantastiskt roligt. Undrar om jag någonsin kommer finna en vän som dig igen. <3
Kommentarer
Postat av: Maja

Kan stället ha hetat sotsjön? (:

2010-10-30 @ 18:01:38
URL: http://lyckotroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback