Praktikplats - Check!

Var riktigt nervös imorse när jag vaknade och det blev ju inte bättre när jag började gå mot Lagersbergsgården. Ulf, min handledare från Kunskapscompaniet följde med mig som ett stöd eller vad man ska kalla det. Sen fick jag träffa enhetschefen och en av dem som jobbade där. Tyvärr så minns jag inga namn, haha kasst. Vi pratade en del inne på rummet och sen visade den ena mig runt på stället. Jösses va stort det är, flera olika avdelningar och så finns det två gruppboenden i samma hus också. Fast där kommer inte jag vara. Jag gjorde mitt bästa för att vara trevlig, hälsade på alla vi mötte & såklart med ett leende på läpparna. :D Och vips så fick jag praktikplatsen. Jag börjar på måndag klockan 10.00. Tanken på en praktik kanske inte är så jätterolig, men man får ju tänka att det faktiskt ger erfarenhet som man garanterat kommer ha nytta av i framtiden. Sen kanske man har chans till sommarjobb, i vilket fall så kommer jag ju ha ytterligare en referens att skriva med på mitt CV. Man får helt enkelt göra det bästa utav situationen. Kan inte ens föreställa mig om hur slut jag kommer vara efter första veckan där, för nu är man ju van att sitta hemma och dega. Men de kan det vara värt!

Vädret är strålande & mitt humör likaså - Så jag ska ta tag i lite andra saker; Tvätt, städ och så ska jag forska lite mer om omvårdnasprogrammet samt maila studievägledaren. Men först kaffe! <3
Kommentarer
Postat av: slyyn

Va kul för dig babe ;)

2011-03-16 @ 23:46:56
URL: http://slyyn.blogg.se/
Postat av: Amelie

Du tänker positivt iaf :) Passa på i god tid o fråga efter sommarvikariat, de brukar vara ute redan vid denna tiden o fixa sånt, :)

2011-03-20 @ 09:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback