Dag 4

Det gick rätt bra på mitt möte igår med studievägledaren, han var dessutom hur trevlig som helst. Och vilken lättnad att jag inte behöver ha några gymnasiebetyg för att söka till en omvårdnadsutbildning. Desto mindre plugga, desto bättre. Men just nu har dom inte kvar den utbildningen här i Eskilstuna, så jag kommer antagligen få söka till en annan stad. Men det verkar vara lite tajt om tid för att komma med till vårterminen, den börjar redan nu i Mars. Så i värsta fall får jag väll satsa på hösten? Då har jag iallafall nåt att blicka fram emot.

Efter mötet åkte jag vidare till Torshälla för att umgås med Tessy. Så förbannat skönt att ha busskort igen! Hon bjöd på mat; Korvstroganoff & pasta. Gottigottgott. Sen gjorde vi så lite som möjligt.. Pratade på för fullt & fes ikapp, och så gick vi över till Hyllan en sväng. Jag spenderade alltså x antal timmar igår med rökare, utan att själv ta ett endaste bloss! Faaan, det var inte det lättaste men jag klarade det. Är inne på dag 4:a nu. Det går framåt. Proppar käften full med snus & tuggummi istället, fina grejer!

Helt galet hur glad och sprallig jag känner mig, fast jag klagar inte. Det var ett tag sen. Kanske är vårkänslor pågång? Sure hope so, lite sol & värme skulle inte sitta dumt heller. Har poppat Dropkick Murphys & städat lite här på eftermiddagen och så har jag hunnit äta också. Men nu då? Är en aning rastlös, så det blir nog lite mer tvätt & städ. Fan va jag är hurtig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback