Klantarsle

Pratade i telefon med Mimmi igår kväll, jag beställde lite saker till oss
från bluefox. Hade lite bråttom, skulle gå till affären med mamma.
Så jag slänger på mig alla kläder och går ut... I samma stund som
dörren smäller igen inser jag att jag har lämnat nycklarna INNE. Fan!
Haha, så fick sova hos mamma - Och vi har ringt hela morgonen, 48
olika nummer, och ingen verkade kunna låsa upp.
Person 1 på Riksbyggen förklarar att dom inte gör sånt, åker ut och låser
upp osv utom bara om det är något som ska "lagas/fixas" i lgn... Suck?!
Och att dom har många på semester och dom flesta har fullt upp halva dagen.
Dom hänvisar oss till Securitas (där jag förväntade mig att det skulle kosta multum)
men nejdå, dom har inte kvar detta område och ger oss istället ett nr till taxi? Okej?
Nåja, dom hade uppenbarligen inte heller kvar detta område och hänvisar oss tillbaka
till Riksbyggen. Person nr 2 på Riksbyggen kopplar oss till någon jävla Jonny som inte
ens har telefonen på. Hur jävla svårt ska det vara att öppna en dörrjävel?
Vi ringer åter till RB och nu ska någon annan ringa upp efter 30-60 min.
Vi väntar TVÅ timmar - Och ingen har hört av sig.... Skapligt irriterande.
Tillslut får vi prata med en trevlig dam, (finally!) och hon kom hit för en stund sen, när
kontoret hade stängt. Så efter många om och men är jag hemma.
Det komiska i det hela är att min syster har haft min extranyckel tills för ca 3 dagar sen.
Givetvis är jag tvungen att låsa mig ute precis när jag hämtat den. KLANTARSLE!
Hädanefter ska jag fan ha ett senilsnöre på nyckeln eller nått...
Och extranyckel ska lämnas hos mamma.

Hade varken mobilen eller busskortet med mig, så har inte kunnat ta mig till skolan idag.
Nu känns det meninglöst att åka eftersom det bara är 1 lektion kvar för idag.
Skönt att vara hemma i alla fall, nu kan jag ta mitt penicillin/minipiller som jag har missat...
Ska väll diska/städa upp här strax, men först blir det lite slösurfande......
Kommentarer
Postat av: Slyyn

Ojoj, lite klantig du :P

2009-03-18 @ 12:54:13
Postat av: Johanna

Haha, jag är inte avundsjuk! ;)

2009-03-18 @ 13:11:25
URL: http://sooulweeeper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback