Doin Stockholm

Helvete vilken tidig morgon det blev idag, Mimmi och jag gick upp strax
efter 5 slaget... Och vi kom ju inte isäng i tid heller - Kollade på The Grudge 2
ytterligare en gång. Ganska svårt att hitta bra skräckfilmer, men den funkar
helt klart. Var vid skolan redan vid 07.20 och det är fan inte mänskligt! Sen bar
det av till El Stockholmo vid 8-snåret och vi lyckades ju roa varandra på bussen
på alla sätt och vis. Haha! När jag är trött som en gris så flippar jag ut totalt och
beter mig som en tönt. Men det bjuder jag minsann på *flinar*

Väl framme vid Cosmonova så såg vi Sea Monsters 3D, rätt ball faktiskt. Men jag
hade helt glömt hur högt och brannt dom där jävla stolarna står! Min höjdskräck
visade sig ju tydligt iallafall, var livrädd haha. Och när jag väl satt ner vågade jag
inte röra på mig under hela filmen... Fick nästan lite ångest på råga på allt. Hm?
Men det var väll värt det, aldrig sett en film i 3D förut. Nästa gång väljer jag nog
sittplatserna längst ner, och gärna längst ut på kanten. Sen gick vi runt på NH ett
bra tag, skit tråkigt om jag får säga det själv. Och fullt med barn överallt! Det hade
jag mer än gärna sluppit. Jag gillar dom barn jag känner, resten är bara irriterande.
Sen gick bussen i emot storstan, vi blev avsläppta vid slottet. Jävla heta vakter dom
har där, mums! Sen irrade jag och Mimmi omkring som två idioter i gamla stan..
Letade efter donken, en pizzeria, max eller vafan som helst. Hade ingen lust att äta
på någon dyr resturang. Efter ungefär 1 timme kom vi rätt. And you gotta love paj and
cheeseburgare. Sen var det slut på den dagen, bussen åkte mot Eskilstuna vid 15 igen.
Och tacka fan för det, jag var helt slut. Ont i fötter, trött, törstig och allmänt gnällig. Slockna
direkt på bussen och det var hur skönt som helst.

Imorgon, onsdag så ska vi åka iväg till någon sjö och fiska. Och helt ärligt så ser jag fram
emot det - Jag älskar att fiska, föredrar dock att meta framför att kasta. Hur mysigt som helst
att bara sitta där. Fast är för mesig för att sätta masken på kroken, insekter och sånt skit är
inget jag hurrar över. Så den biten överlåter jag till någon annan. Vi skulle ta med egen lunch
men har inte en susning om vad jag ska ta med mig? Nått ska man väll kunna hitta på.

Nu, ger jag faktiskt upp för kvällen. Känner att jag behöver sova ut ordentligt. Klockan 9 ska vi
infinna oss i skolan imorgon så lite sovmorgon blir det allt. God natt gott folk.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback