Verkligheten hann ifatt

Blev inget med Natalie idag, men fröken Karlsson [Tessy] kommer snart hit. Vi ska laga nån mat och bara umgås, ska bli trevligt. Blir en sväng till ica först, min nya vinterkappa har kommit och jag hoppas att den passar. Ville egentligen ha en svart men alla verkade vara slut så det fick bli en mörklila. Fint det med. Aaah, måste handla lite mat också för nu ekar det i frysen igen. Köpte inte ens korv igår så.

Iris, Pernillas mamma ringde mig idag & vi pratade en bra stund. Hon berättade bland annat att hon skrivit nåt slags brev/hälsning som ska publiceras i tidningen på lördag(?) och hon ville bara berätta det ifall jag/vi skulle vilja köpa tidningen. Och självklart kommer jag att göra det, jag fick i uppdrag att berätta för dom andra tjejerna & det har jag gjort. Kan känna att verkligheten hann ifatt när jag pratade med Iris, började gråta så fort vi lagt på. Men det är okej att gråta, man måste få ha sin sorg. Jag är iallafall glad att hon ringde och det var skönt att prata med henne igen. Hon är bra go hon. Blir nog till att hälsa på henne inom en snar framtid.

Nu ska jag göra mig redo så jag är klar att gå till ica när Tessy skriver att hon är påväg.

Bye.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback