Jag känner mig fri fri fri det är min filosofi fi fi. :)

Sitter och tänker så det knakar - Vad ska man hitta på i helgen? Nykter ska jag iallafall vara. Imorgon är det massa bra skit på tv:n så då går det ingen nöd på mig. Fast lite sällskap skulle inte sitta fel. Syster yster pratade om att hon ville ha lite hjälp på lördag, dom ska rensa ur förråden och packa & ha sig. Dom flyttar ju nästa helg, till en större lägenhet. Som tur är ligger den bara rakt över gården dom bor på. Vilket alltså innebär att jag kommer få en alldeles egen tvättmaskin nästa vecka, underbart! Slippa springa upp & ner till den där äckliga tvättstugan vi har här i ghettot. Annars har jag inga som helst planer, man får väll helt enkelt ta det som det kommer. :]

Nu är det helt bestämt, jag ska säga upp lägenheten & jag lär flytta jag med. Vill verkligen inte bo kvar här ensam, då är frågan; Vart sjutton ska jag flytta? Det enklaste är ju att flytta inom Eskilstuna. Men jag skulle inte tveka om jag fick tillfälle att flytta till en annan stad där jag redan känner någon. Har inget som håller mig kvar här. Skulle givetvis sakna min familj & dom få vänner man har men det är också allt. Synd att jag är så skoltrött, annars hade jag kunnat börja plugga i en annan stad. Man kanske skulle ta sig i kragen och göra det endå? Nåväl, söker iallafall jobb som en tok i diverse städer.

Det knackade på dörren ikväll & när jag öppnar står det två stycken där med en hink med rosor i. Min första tanke var ju "Fan jävla försäljare" men dom visade sig vara från Socialdemokraterna & ville endast ge mig en ros och deras valprogram. Haha vilka fjäskare!

Pratade precis i mobilen med Mimmi, stackarn är helt stissig & nervös. Hon är nämligen påväg och ska möta upp en karl. Jag känner så väl igen mig i det där, minns x antal gånger som jag varit så nervös att jag velat springa därifrån. Men det gjorde jag inte, såhär på efterhand kan jag väll tycka att jag lika gärna kunde ha gjort det. Det gick ju endå käpprätt åt helvete *flin* Men man måste våga chansa här i livet. Och om jag känner Mimmi rätt så kommer hon klara detta galant. Väntar med spänning på en uppdatering.

Ska lägga mig på soffan & fisa sig lite nu.

Ciao
Kommentarer
Postat av: Nocturnia

Åh, jag vill också att Sossar ska ge mig rosor! Någon nytta kan väl de också göra liksom, haha :P



Sv: Inte jag heller, men skoj att ha något som är lite annorlunda också :) Noshame har rätt bra grejer ^^

2010-09-09 @ 21:12:23
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: Amelie

Min bror flytta från Sunne och ner hit till Vänersborg. Vet inte hur han löste det riktigt för han har inget jobb men jag förmodar att han började plugga. Gör det du också! Komvux i Vänersborg är jättebra verkligen, kanonlärare. Dessutom kan du ju läsa deltid.. Skaffa en billig lägenhet och jobba varannan helg?

2010-09-10 @ 09:58:08
Postat av: Tessy

Stockholm har jag ju sagt att du ska flytta till!

2010-09-10 @ 11:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback