Smoothie

Igår var det allt tacosmys som gällde här i Eskilstunas svar på Rosengård; Vi hade min bror, hans fru och lilla Anton på besök igen. Fast Anton fick såklart nöja sig med välling. *flinar* Maten smakade bra och sällskapet var inte så dumt det heller. Fick matkoma deluxe men de var det helt klart värt. Sen hade jag lovat att hjälpa Sussie att färga håret - Jag som hatar att färga håret på andra, haha! Men det gick ju hur bra som helst. Sikken tur! Resten av kvällen spenderades i min kära soffa, fint som snus att bara ta det lugnt & inte festa varje helg.

Passade på att färga min utväxt idag, nu när jag får nytt löshår vilken dag som helst liksom. Ska bli så härligt att vara långhårig igen, ska aldrig mer klippa mig så kort som jag gjorde förra vintern. Fy bubblan va jag ångrade mig! Har städat, tvättat och donat lite i vanlig ordning också men förutom det har jag bara slöat idag - Kollat på lite filmer och bara njutit av att vara ledig. Bemanningen försökte få tag i mig idag men icke san icke, hade helt enkelt ingen lust. Ibland måste man få tacka nej, har redan några dagar bokade framöver och mer lär det bli.

Catten och jag var nyss på ica en sväng men istället för att köpa chips, godis & annat dylikt så inhandlade jag frukt, bär & yoghurt. Här skall göras smoothies för hela slanten! Gjorde en med banan/blåbärssmak ikväll och det var inte dumt alls. Ska lätt köpa mer olika bär och frukter, för det finns ju hur mycket olika recept som helst. Detta är alltså ett tappert försök att bli lite mer nyttig - Byter ut dom flottiga chipsen mot något nyttigt som faktiskt är hur gott som helst. Räcker gott och väl med att vara onyttig en gång i veckan eller så. Sen hur bra det går, det återstår att se.

Nu mina damer och herrar ska jag kika klart på The Rite & jag hinner nog med en film till innan det är läggdags. Puss på er!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback