Fint som snus

Det där med att ha en nykter helg sprack ju ganska rejält, hamnade hos Natalie med Herr Hylvander i lördags & det bjöds på både de ena och det andra. Vi var väl där ett par timmar, pratade och hade det trevligt. Sen blev vi upphämtade av Petri, Hanna & Robin - Åka lite Cheva är ju aldrig fel. *flin* Vi tog en sväng runt stan, kikade in på 4wheels and so on.. Men Petri däremot, han däckade ca 5 minuter efter att dom hämtat upp oss. Haha, fyllekaja! Det slog helt klart en hemmakväll by myself.

Söndagen, bakfyllornas dag var skapligt seg. Sov nästintill hela dagen innan jag orkade ta mig till Ica och inhandla lite snask. Sen röjde jag upp lite snabbt här hemma eftersom jag skulle få sällskap till Hockeyn. Inte för att jag är mycket för sport i huvudtaget men hallå, Sverige vs Finland kan man ju inte missa. Så här satt vi, 3 Svennar och en Finne. Dvs jag, Hyllan, Tessy och Marko. Haha ja, en utav oss var ju glad iallafall.

På måndagen drog jag och syrran till skroten för att leta efter bilbälten, och den som söker skall finna. Sen följde jag med hem till familjen Flood och det är aldrig fy skam. Det bjöds på potatis, köttfärslimpa, grönsaker & sås. Nomnomnom! Fick t.o.m med mig en matlåda hem, tur att man har en sån snäll syster. <3

Igårkväll hade jag min första intro dag på gruppboendet & det känns rent ut sagt skitbra. Personalen var hur trevlig som helst och brukarna verkar vara ett par härliga grabbar. Lite skillnad mot min praktik som jag hade på Lagersbergsgården, där trivdes jag inte för fem öre. Min andra introdag skulle ha varit idag, men den blev flyttad till nästa onsdag pga att dom skulle ha nåt möte. Hoppas jag får börja jobba lite timmar redan efter det.

Märker att när jag har nåt att göra om dagarna så mår jag tusen gånger bättre. För hur kul är det att sitta hemma helt isolerad från omvärlden. Haha! Nåväl nu ska jag få på mig lite kläder och se vad dagen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback